MARKETING AUTOMATION

Laat je e-mails het werk voor jou doen! Gebruik e-mail automation om een persoonlijke band op te bouwen met jouw klanten, zonder extra inspanning!

INTRO

Communiceer met je klanten, altijd en overal

Versterk je klantrelaties

Marketing automation is een krachtige tool voor elk bedrijf dat zijn klantrelaties wil versterken. Het zorgt ervoor dat repetitieve taken gestroomlijnd kunnen worden en campagnes niet alleen doelgericht zijn, maar ook nog eens gepersonaliseerd! Door gebruik te maken van marketing automation, bespaar je tijd en tegelijkertijd vergroot je de betrokkenheid van je klanten. Bovendien kun je door het automatiseren van bepaalde taken zoals het uitsturen van welkomst- en verjaardags e-mails, wat je klanten het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden.

Strategisch ontworpen, persoonlijk afgestemd

Een ander voordeel van e-mail automation is dat het je in staat stelt om gerichter te communiceren met je doelgroep. Door je communicatie te segmenteren op basis van gedrag, interesses of demografische gegevens, kun je de juiste boodschap op het juiste moment sturen naar de juiste persoon. Van lead nurturing tot het stroomlijnen van salesfunnels, wij werken een strategie uit die resultaten garandeert.

Wacht niet langer!
Klik hier.
De koffie wordt al koud…
Klik hier.
Onze expert wacht jou op.
Klik hier.

MAAK COMMUNICEREN MAKKELIJKER

Wie denkt aan marketing automation denkt vaak eerst aan e-mailmarketing. Het gaat van het automatisch instellen van onboarding e-mails, wanneer een nieuwe klant zich heeft aangemeld op jouw website, tot verjaardagsmailtjes met kortingen en alles wat daartussen in zit. Heeft jouw klant een online aankoop gedaan? Ook een mailtje die vraagt naar een review kan daarbij horen én op termijn zorgen voor meer nieuwe klanten en verkoop.

Heb je met een campagne een potentiële klant kunnen laten kennismaken met je bedrijf, door bijvoorbeeld je website? TOP! Dan is het zaak om deze lead warm te houden en jouw merk bij hem top-of-mind te houden. Doorloop automatisch de volledige sales funnel met als doel het opbouwen van een relatie en het verhogen van een kans op verkoop.

Het koppelen van jouw marketing automation met jouw platform, tool of e-commerce website kan een boost veroorzaken in verkoop. Het geeft je niet alleen interessante inzichten maar ook extra touchpoints om met jouw klant in contact te komen. Bijvoorbeeld, een klant heeft een aantal artikelen uit je webshop in zijn winkelmandje geplaatst, maar nooit de bestelling afgerond. Met een ‘winkelmandje vergeten’ e-mail trigger je die klant opnieuw met jouw producten en vergroot je de kans op conversie.

Een belangrijk deel van marketing automation is het personaliseren van de content die je deelt met elk segment van jouw klanten. Zo leert ervaring dat verschillende doelgroepen best op verschillende manieren benaderd worden. Denk bijvoorbeeld aan de moedertaal, maar ook aan gender, leeftijd en meer… Werken met een Lead Scoring systeem is ook een must. Hiermee ga je voor potentiële klanten scores opbouwen aan de hand van de interacties die ze hebben met jouw merk én dus de waarschijnlijkheid dat ze een aankoop doen verhogen. Zo kan je perfect monitoren waar in de customer journey elke klant zich bevindt. Het gevolg? Meer betrokkenheid, conversies en klanttevredenheid.

Het gebruik van de juiste software voor je e-mail automation is van cruciaal belang om je campagnes effectief en succesvol te maken. Populaire tools zoals Mailchimp, Active Campaign en Hubspot bieden een breed scala aan functies en mogelijkheden om je e-mails te automatiseren, van welkomst e-mails tot verlaten winkelwagentjes, en nog veel meer. Deze tools stellen je in staat om gepersonaliseerde en relevante e-mails te sturen naar je doelgroep, op basis van hun gedrag en voorkeuren. Niet onbelangrijk: deze tools bieden gedetailleerde rapporten en analyses die helpen de prestaties van je campagnes te meten en te optimaliseren. 

Het gebruik van e-mail automation in e-commerce vergroot dus de betrokkenheid van klanten en stimuleert de verkoop. Met e-mail automation kun je gepersonaliseerde en relevante e-mails sturen naar je klanten op basis van hun gedrag en voorkeuren, zoals verlaten winkelwagentjes, aanbevelingen op basis van eerdere aankopen en aanbiedingen voor producten die ze mogelijk interessant vinden. Dit kan leiden tot meer conversies en een hogere omzet voor je e-commercebedrijf.

Voor downloads zoals whitepapers, brochures en andere content is e-mail automation dé manier bij uitstek om de betrokkenheid van potentiële klanten te vergroten en hen te converteren naar betalende klanten. Klanten die content hebben gedownload kan je opvolgen met gerichte e-mails, die hen aanvullende informatie bieden over het onderwerp waarin ze geïnteresseerd zijn.

Bij DexVille geloven we dat een mix van de juiste marketingkanalen op jouw maat gemaakt moet worden. Daarom maken we een strategie op maat die jouw doelstellingen, doelgroepen en toekomstperspectieven centraal plaatst. We selecteren een mix van verschillende kanalen zodat we het maximum bereik halen met meer conversies als gevolg.

HOE

Van strategie tot implementatie

Strategisch advies

We starten bij jouw bedrijf: doelen, doelgroepen en huidige marketingprocessen. We luisteren naar de behoeften en stellen een op maat gemaakt voorstel voor dat gericht is op het bereiken van meetbare resultaten.

Opzetten van automation software

Bij het opzetten van automation software voor e-mail marketing is het belangrijk om de juiste triggers in te stellen en de e-mail journey te bepalen. Door dit goed te doen, kun je gerichte en relevante geautomatiseerde e-mails versturen op basis van de acties en interesses van de ontvanger. Dit kan leiden tot een hogere betrokkenheid en conversies. Om de meest gekwalificeerde leads te identificeren, implementeren we lead scoring. Dit proces houdt rekening met de interacties van leads met jouw content en bepaalt automatisch hun positie in de sales funnel.

Workflows, content & testing

We gaan aan de slag met het tekenen van de juiste workflows per doelgroep en maken gepersonaliseerde contentplannen per segment. Met behulp van A/B-testen leren we wat het beste werkt voor elke doelgroep en welke content het meeste impact. We monitoren voortdurend de prestaties van alle campagnes en rapporteren op geregelde tijdstippen onze bevindingen.

ONTMOET ONZE MARKETING SPECIALISTEN

lets connect

IETS VOOR JOU?

Ontdek de toekomst van marketing! Contacteer onze experten voor een persoonlijke strategie.

Meer weten over marketing automation? Ontdek deze topics: