Union Syndicale

Klaar voor de verkiezingen met een overtuigende campagnevideo en een moderne make-over van hun jaarlijkse magazine.

Als overkoepelende vakbondsorganisatie behartigt USF de belangen en rechten van ambtenaren en werknemers van instellingen binnen de Europese Unie. Met internationaal meer dan 20 lidorganisaties en duizenden leden zetten ze zich in voor betere arbeidsomstandigheden, sociale bescherming en de bevordering van gelijkheid op de Europese arbeidsmarkt.

Met nieuwe verkiezingen in het vooruitzicht was er nood aan campagnemateriaal dat de waarden en ambities van USF op een duidelijke manier communiceert en daarbij een breed publiek aanspreekt. DexVille zorgde niet alleen voor overtuigende video-content, maar transformeerde ook het jaarlijkse Agora magazine tot een interactieve, digitale ervaring met een moderne look.

USF case 2

Een digitale upgrade voor een grotere impact

Het Agora magazine wordt tweemaal jaarlijks gepubliceerd en verdeeld onder alle leden en organisaties. Het is een doeltreffend interactiemiddel en een populaire asset in de communicatiestrategie van USF, maar het gedrukte exemplaar bereikt de jongste generatie onvoldoende. We brachten hier verandering in door er ook een aantrekkelijk, digitaal exemplaar van te maken en het geheel te voorzien van een modern, fris jasje. Via een handige tool kan het magazine eenvoudig online gelezen en gedeeld worden. Zo verbeteren we niet alleen de toegankelijkheid bij huidige leden, maar bereiken we ook potentiële nieuwe leden die mee kunnen bouwen aan de toekomst van USF. DexVille verzorgt de opmaak van elke editie, zowel voor print als digitaal.

Met een digitale transformatie van het Agora magazine brengen we de boodschap van USF tot bij een nieuwe generatie.

USF case 1

Inspireren en overtuigen met de kracht van storytelling

Video is één van de krachtigste tools uit het marketing arsenaal. Bewegend beeld heeft, meer dan elk ander medium, de kracht om een boodschap tot leven te brengen en een blijvende indruk na te laten. Kortom, het is dé perfecte manier om huidige, nieuwe en potentiële leden te overtuigen hun stem aan USF te geven.

Ons creatieve team vertaalde de campagnedoelen van USF naar een reeks impactvolle video’s die kiezers, jong en oud, aanspreken en vastgrijpen. De eerste video werd gefilmd op locatie en bestond uit een reeks interviews van USF-vertegenwoordigers die het verkiezingsprogramma toelichtten.

Een sterke videocampagne is het geheime wapen om te connecteren met je doelpubliek.

Een tweede werd volledig opgebouwd uit zorgvuldig geselecteerde stockbeelden (videobeelden uit een database). Het resultaat toont dat eigen, uniek beeldmateriaal geen vereiste is voor het creëren van een impactvolle videocampagne. Met een doordachte montage van de juiste beelden sloegen we erin het doelpubliek te inspireren. Zo kon USF uiteindelijk genieten van een mooie overwinning met een indrukwekkende meerderheid in de resultaten.

Met een doordachte beeldselectie en montage transformeren we stockbeelden tot een verhaal dat kiezers raakt en engageert.

USF case 3

Travailler avec DexVille est une expérience formidable grâce à leur professionnalisme, leur efficacité et leur assistance rapide pour résoudre les problèmes.

Het resultaat

Met het opgeleverde campagnemateriaal behaalde USF een knappe verkiezingswinst. Ook het gedigitaliseerde Agora magazine werpt zijn vruchten af en zorgt voor een mooie boost in de ledencijfers. Wij zijn enthousiast om USF ook in de toekomst te helpen bij het versterken van hun positie als Europese vakbondsorganisatie.