EMAILMARKETING

Jouw klanten betrokken en verbonden houden? Gebruik de kracht van e-mailmarketing om een waardevolle relatie op te bouwen en te behouden!

INTRO

E-mailmarketing, is dit nog van deze tijd?

Bewezen ROI

Emailmarketing speelt een belangrijke rol in de buyer’s journey en past binnen een effectieve marketingstrategie. Door gerichte en gepersonaliseerde e-mails te versturen, kun je leads en klanten begeleiden in hun aankoopbeslissingen en de betrokkenheid vergroten.

Meer dan een nieuwsbrief

E-mailmarketing is meer dan alleen het versturen van traditionele nieuwsbrieven. Het is een krachtige manier om de juiste boodschap aan jouw doelgroep te communiceren op het juiste moment. Door het gebruik van geavanceerde software, een goed contentplan en sterke content, kan e-mailmarketing leiden tot hogere conversies en ROI.

Wacht niet langer!
Klik hier.
De koffie wordt al koud…
Klik hier.
Onze expert wacht jou op.
Klik hier.

KIES DE JUISTE E-MAILSTRATEGIE

Het gebruik van de juiste tools voor je e-mailcampagne, zoals Mailchimp, Active Campaign en andere, kan een groot verschil maken in de effectiviteit van een campagne. Deze tools bieden een breed scala aan functionaliteiten, zoals het creëren van aantrekkelijke e-mailtemplates, geautomatiseerde campagnes, personalisatie, rapportage & analyse, en meer. Ze kunnen ook integreren met andere marketingtools, zoals CRM-systemen en social media platforms, om een naadloze marketingervaring te bieden. Door het gebruik van deze tools, kun je je emailcampagne beter beheren, meer gerichte en gepersonaliseerde berichten versturen, en meer inzicht krijgen in de effectiviteit van je campagne. 

Het opbouwen van een contactenlijst voor e-mailmarketing kan een uitdaging zijn, maar het is essentieel voor het succes van je campagne. Begin met het verzamelen van gegevens van bestaande klanten en leads. Maak gebruik van pop-ups op je website, social media-advertenties, wedstrijden en kortingscodes om e-mailadressen te verzamelen. Zorg ervoor dat je waarde biedt in ruil voor het e-mailadres, zoals exclusieve kortingen of waardevolle content in de vorm van downloads. Maak het ook gemakkelijk voor mensen om zich uit te schrijven en zorg dat je voldoet aan de wetgeving voor gegevensbescherming, zoals de GDPR in Europa.

Een contentplan is essentieel voor een effectieve emailmarketingcampagne. Het stelt je in staat om je campagne vooraf te plannen: hoe vaak zal je e-mails sturen, wat is het beste moment om je doelgroep te bereiken, en voor welke doelgroep breng je welke boodschap? Door het creëren van een contentplan, kun je ervoor zorgen dat je consistentie biedt in je communicatie, en dat je boodschappen relevant en interessant zijn voor je doelgroep. Plannen wanneer je welke boodschap uitstuurt? Gepersonaliseerde content sturen naar een gericht doelpubliek? Het kan allemaal.

Het is van groot belang om goed na te denken over de content en het design van je e-mailcampagne. Is de inhoud van je e-mail wel degelijk relevant voor je doelgroep? En sluit het aan bij het doel van de campagne?

Het is belangrijk om de boodschap kort en bondig te houden en te zorgen voor een duidelijke call-to-action. Door segmentatie in je contactenlijst kan je voor elke doelgroep een persoonlijke e-mail creëren, dit in de taal van hun voorkeur. Daarnaast moet het design van je e-mail aantrekkelijk en gemakkelijk leesbaar zijn, met een goede balans tussen afbeeldingen en tekst.

De rapportering van je e-mailcampagne met open rate en click-through rate is van cruciaal belang om de effectiviteit van je campagne te meten. De open rate geeft aan hoeveel van je ontvangers daadwerkelijk je email hebben geopend en de click-through rate laat zien hoeveel ontvangers op de links in je email hebben geklikt. Door deze statistieken te monitoren, kun je bepalen welke elementen van je emailcampagne goed werken en welke niet. Pp basis daarvan gaan we dan optimaliseren en experimenteren om de effectiviteit te verhogen.

E-mailmarketing kan voor jouw bedrijf een belangrijke stap zijn voor het behouden van klanten en om te zorgen voor meer recurring business. Beperk jouw online campagnes echter niet tot één kanaal. Kies voor een goede mix aan verschillende digitale kanalen: social media, een degelijke webshop of het design van een sterk brand.

HOE

Van strategie tot golive

Strategie & kick-off

Welke doelgroepen gaan we onderscheiden in je contactlijst? Welke klant komt in welk segment terecht? Hoe vaak sturen we een mail naar je contacten? Doen we aan heractivatie van slapende klanten? Allemaal vragen die helpen bij het ontwikkelen van een goede e-mailcampagne.

Contentcreatie en design

Zorg ervoor dat jouw e-mails in het oog springen, dit niet alleen met aantrekkelijke (bewegende) visuals en opvallende knoppen, maar ook met copy die aanspreekt en triggert. Maak gebruik van relevante inhoud, humor, effectieve call-to-actions, een catchy subject van je mail en maak gebruik van een aantrekkelijk design in al jouw mails.

Opzetten van e-mailsoftware

Het opzetten van de juiste e-mailsoftware voor e-mailmarketing en het importeren van de contactenlijst is een belangrijke stap in het opzetten van je campagne. Dit omvat het kiezen van de juiste tools, het opzetten van de juiste instellingen en het importeren van je contactenlijst. Let op: een e-mail lijst moet voldoen aan de regelgeving. Daarom zorgen we ervoor dat we de juiste toestemmingen hebben voor het versturen van e-mails.

Testing en sending

Het opzetten, testen en versturen van e-mails voor e-mailmarketing is een cruciale stap in je campagne. Het opzetten van de juiste instellingen en segmentatie, het testen van de e-mails en het verzenden van de e-mails op het juiste moment? Onze experten gaan er graag mee aan de slag.

ONTMOET ONZE E-MAILEXPERTEN

lets connect

E-MAILMARKETING, ZEGT JE DAT IETS?

Wens je ook aan e-mailmarketing te doen? Contacteer DexVille voor een knap uitgewerkte e-mailcampagne op maat van jouw bedrijf.

Meer weten over e-mailmarketing? Ontdek deze topics: