Content Creator
INTRO
Waarom influencer marketing een goed idee is voor jouw bedrijf
De doelgroep die jij zoekt
Influencers hebben vaak volgers die sterk geïnteresseerd zijn in hun niche of expertise. Je kan dus gericht de doelgroep bereiken die het beste aanleunt bij jouw merk. Of je nu jongeren, gamers, gezondheidsfreaks, mensen die een renovatie doen of reisliefhebbers wilt aanspreken. Er is een influencer voor elke niche.
Authentieke vorm van publiciteit
En waarom influencer marketing echt werkt, zeker bij een jongere doelgroep? Een dienst of product promoten via een persoon voelt authentiek. Influencers brengen immers een geloofwaardige boodschap, die afkomstig is van echte mensen. Influencers weten hoe ze hun publiek moeten benaderen en hebben een persoonlijke connectie met hun volgers. Geen voorgekauwde, perfect ogende advertenties dus, maar echte, betrouwbare brand ambassadors voor je merk of product.
MEER DAN KLIKS EN VOLGERS
Bij DexVille begint alles met de juiste strategie. We nemen de tijd om jouw doelen te begrijpen en te bepalen welke kanalen hierbij passen. Of het nu gaat om Instagram, TikTok, YouTube of andere platforms, we plannen een strategie die de kracht van de juiste kanalen benut. Het selecteren van de juiste influencers begint hier, omdat we weten welke kanalen jouw doelgroep het meest aanspreken.
Bij DexVille draait alles om jouw merk of bedrijf. Wat wil je bereiken? Of het nu gaat om het vergroten van de merkbekendheid, het lanceren van een nieuw product of het stimuleren van de verkoop, we luisteren naar jouw doelen. Op basis van deze doelen gaan we op zoek naar de influencers die het beste bij jouw merk en budget passen. Gaande van micro- tot macro influencers: wij vinden de perfectie match die het verschil zal maken voor jouw bedrijf.
DexVille staat in voor de volledige communicatie met influencers, van begin tot einde. Eerst doen we, op basis van research en jouw doelen, een voorstel van een aantal influencers voor die jouw product of merk in de schijnwerpers kunnen zetten. Na jouw goedkeuring als klant, gaan we aan de slag. We onderhandelen over de beste deals, stellen duidelijke vereisten en volgen alles nauwlettend op om tot een succesvol resultaat te komen.
Wij beschouwen influencers als getalenteerde content creators. We gebruiken ze niet alleen om jouw merk te promoten, maar vragen ook specifiek om hoogwaardige content te produceren die later voor andere doeleinden kan worden gebruikt. We gebruiken het door hen gecreëerde materiaal van jouw product en kunnen het hergebruiken op jouw website of bijvoorbeeld in betaalde advertenties, op je Pinterest pagina of zelfs brochure.
Bij DexVille krijg je niet alleen aan het einde van het traject rapportage. We bieden tussentijdse rapporten aan en sturen bij waar nodig. Welke influencers presteren beter? Kunnen we hen overtuigen om echte brand ambassadors te worden voor jouw merk, ook nadat de campagne afgelopen is? We houden voortdurend toezicht en optimaliseren op basis van data en inzichten.
Influencer marketing is slechts een puzzelstukje in het geheel. Om jouw digitale marketing op het goede spoor te houden, kiezen we bij DexVille voor een diverse mix van strategieën en kanalen. We denken vooruit en kijken naar wat de volgende stappen zijn om jouw merk naar nieuwe hoogten te brengen: social media advertising, een nieuwe website, of misschien Digitale Out of Home advertising?
HOE
Samenwerking met gemotiveerde influencers
Uniek
Bij DexVille begrijpen we dat influencer marketingcampagne uniek moet zijn. We selecteren dan ook influencers met een proven track-record! We analyseren hun reeds uitgevoerde werk voor we er een verbintenis mee aangaan. Zo garanderen we een kwalitatieve samenwerking met zoveel mogelijk resultaat.
Begeleiding
Voor onze experten is Inluencer marketing een gekend proces, van strategie tot uitvoering. We werken samen met influencers die perfect passen bij jouw merk, doelgroep én budget. Want ook met kleine budgetten kan je de stap zetten naar influencers.
Lange termijn
Wat van influencer marketing een echte sterke strategie maakt? Het blijvend inzetten, investeren en optimaliseren ervan. Hebben we voor jou een influencer gevonden die niet alleen goed werk levert, maar ook nog eens voor echte resultaten vormt? Dan zetten we voor jou een brand ambassador verhaal op: een langetermijn relatie waarbij de influencer echt betrokken wordt bij jou merk. Ze promoten jouw laatste nieuwe producten of zorgen voor een limited edition campagne.