Buzon

“Het terras van je leven”. Hoe vertaal je een slogan naar een creatief concept dat particulieren aanspreekt met een interesse voor bouw- of renovatieprojecten? Dat is de uitdaging waar DexVille voor stond.

Buzon is een Belgisch bedrijf dat verstelbare terrasdragers aanbiedt op basis van drie principes: kwaliteit, duurzaamheid en stabiliteit. Kiezen voor Buzon betekent kiezen voor hoogwaardige, gebruiksvriendelijke en innovatieve producten. Het bedrijf is momenteel wereldwijd actief in meer dan 50 landen.

Buzon nam DexVille in de arm om hun terrasdragers ook op de particuliere markt te promoten en zo een nieuw publiek, van kleine aannemers tot doe-het-zelvers, aan te spreken. Om hen te overtuigen, kozen we voor een concept dat de duurzaamheid van de producten benadrukt en toont dat een terras met Buzon terrasdragers een leven lang meegaat.

DexVille Cases Buzon 1

Een multifunctioneel videoconcept

Het creatieve team van DexVille bedacht een campagne video die dit concept perfect illustreert. In een driedelige video worden verschillende generaties weergegeven die gezellige momenten beleven op een terras gebouwd met Buzon terrasdragers. De drie fragmenten kunnen afzonderlijk of gezamenlijk worden ingezet voor campagnes op verscheidene sociale media. Bijgevolg was het belangrijk dat het concept in elk fragment evengoed tot uiting komt.

Om de Buzon-producten in de spotlight te zetten, werden gefilmde shots van de dragers die het terras ondersteunen toegevoegd tussen elk fragment.

Een creatieve vertaling van waarden naar beelden

Het eerste fragment toont een jong meisje dat touwtje springt op het terras. Zo benadrukken we op een speelse manier de stevigheid en stabiliteit van de terrasdragers. Ook wanneer het meisje volwassen wordt, blijft het terras in perfecte staat. Dit geeft de duurzaamheid en kwaliteit van Buzon weer door de jaren heen.

Het tweede fragment toont een puppy en een koppel dat geniet van een glaasje op het terras. De puppy die opgroeit tot volwassen hond tijdens een balspelletje, illustreert opnieuw de duurzaamheid en kwaliteit van een Buzon terras.

Het laatste fragment toont de hele familie, verzameld rond een barbecue op hetzelfde terras. Dit symboliseert de uitbreiding van het gezin door de jaren heen en de capaciteit van Buzon terrasdragers om iedereen zonder problemen te ontvangen.

Een campagne vol symboliek

De video omvat verschillende niveaus van interpretatie. Met beelden van een sportieve activiteit in de ochtend, een rustgevend middagmoment en een gezellige familieavond trachten we op een symbolische manier de verschillende levensfasen en de metafoor van de tijd die verstrijkt weer te geven.

De campagnebeelden waren ook een eyecatcher in de aankleding van een stand op de gekende Batibouw-beurs.

DexVille Cases Buzon 4

Het resultaat

Met een creatieve campagne waarin de slogan “Het terras van uw leven” volledig tot zijn recht komt, helpen we Buzon een nieuwe markt aan te spreken. De video’s werden breed ingezet op o.a. sociale media, YouTube en de Batibouw-beurs. Ze werden ook geïntegreerd in een nieuwe B2C website. Zo gaven met succes een boost aan de bekendheid van Buzon terrasdragers.