Aqua Soft

Een totaal aanpak voor Aqua Soft, een frisse branding, een website met een innovatieve tool en herwerking van salesbrochures met bijhorende fotografie.

Aqua Soft is dé specialist in waterverzachters, osmosesystemen en ontijzeraars. Als familiebedrijf met meer dan 45 jaar ervaring in waterbehandeling, bieden zij duurzame oplossingen voor zuiver en helder water. Je kan beroep doen op hun expertise als particulier, maar ook als bedrijf.

Jarenlange ervaring en een team van geoefende experten maken van Aqua Soft dé partner bij uitstek voor hoogwaardige waterbehandeling. Met state-of-the-art technologieën voorzien zij hun klanten niet enkel van uiterst kwalitatief drinkwater. Ook wellnesscentra, horeca, zorgcentra en andere instellingen profiteren dagelijks van zacht, gezuiverd water dat hun apparatuur en technische installaties in topconditie houdt. Kortom, het beste uit je water halen, daar is Aqua Soft intussen dé professional in. Hun branding, website en digitale strategie, die konden in feite ook wel wat zuivering gebruiken. En daar is DexVille dan weer de ideale partner voor!

AquaSoft Artboards 15

Concurrentieanalyse

De sleutel tot een geslaagd project zit in goede klantencommunicatie. Daarom bespreken we bij DexVille steeds grondig alle verwachtingen en doelen met de klant, nog voor we aan de slag gaan.

Ondanks hun ruime aanbod en goede service, voelde Aqua Soft de druk van opkomende concurrerende bedrijven meer en meer. Achterblijven was geen optie. Een concurrentieanalyse toonde een verouderde website en branding als grootste pijnpunten.

Bij persistente concurrentie is opvallen een must. Een state-of-the-art website en een branding die slim toegepast wordt, zijn essentieel om top-of-mind te blijven in een verzadigde markt.

AquaSoft Artboards 16

Opfrissing van de huisstijl

Om succesvol te blijven, rekent Aqua Soft op een continue instroom van nieuwe klanten. Een waterverzachter of drinkwaterinstallatie laat je namelijk niet elke week plaatsen. Het juiste publiek bereiken en overtuigen was bijgevolg het streefdoel in deze samenwerking.

Het look & feel van Aqua Soft miste de innovatieve uitstraling die het bedrijf wil overbrengen. De website, het logo en de salesbrochures waren over de jaren heen zo verschillend geworden en misten een uniformiteit. DexVille zorgde voor een duidelijke moderne uitstraling met subtiele grafische elementen. De golfjes vormen een mooie link naar de oude huisstijl en bieden talloze mogelijkheden voor creatieve marketing.

Een goed logo is universeel. Het moet geschikt zijn voor online- en offlinecommunicatie, zonder daarbij herkenbaarheid te verliezen.

Nieuwe website met innovatieve tool

De website zat in hetzelfde schuitje: een outdated look met een verwarrende structuur en content zonder helder doel. Een belangrijke troef van Aqua Soft is hun uitgebreide aanbod voor zowel particulieren als professionelen. Rond deze USP werd een nieuwe sitestructuur opgesteld die de services voor beide doelgroepen op een geordende manier scheidt.

Het golfje uit de huisstijl werd subtiel in het design verwerkt. Het leuke hover-effect van de buttons geeft het geheel een verrassende extra touch die je als websitebezoeker spontaan doet glimlachen.

Doe de test, een innovatieve tool om de waterhardheid per gemeente te tonen

Hoe hard is mijn water? Met die vraag willen we klanten sensibiliseren over de nadelen van hard en ijzerhoudend water. De eenvoudige gemeentetest op de website vertelt bezoekers in enkele klikken de waterhardheid in hun gemeente, alsook de gevolgen en hoe ze dit probleem kunnen aanpakken. Zo verlagen we de drempel voor een offerteaanvraag en informeren we prospecten over de oplossingen die Aqua Soft hen aanbiedt.

Aan de hand van je postcode vertelt de doe-de-test tool je de waterhardheid in jouw gemeente. We creëren een persoonlijkere ervaring voor elk prospect door vanaf de start een oplossing op maat te bieden.

Straffe copy op maat van de doelgroep én Google

Een boodschap op een klare en beknopte manier verwoorden is eveneens een wezenlijk onderdeel van een goede website. Onze copywriters kneedden de oude teksten tot een helder en allesomvattend geheel. De nieuwe website biedt je op een overzichtelijke manier alles wat je moet weten over Aqua Soft’s duurzame oplossingen voor zuiver en helder water. Ook de SEO en de online vindbaarheid werden op deze manier geoptimaliseerd.

Fotografie maakt het persoonlijk

Authentieke foto’s wekken sympathie en vertrouwen. Onze fotografe maakte een reeks leuke behind-the-scene beelden die verwerkt werden in de website en andere advertising. Persoonlijke communicatie creëert vertrouwen in je merk en dat pluspunt toont zich ook bij Aqua Soft.

Nieuwe salesbrochures in lijn met websiteontwerp

DexVille heeft moderne salesbrochures ontwikkeld die perfect aansluiten bij de look & feel van de website. Deze brochures versterken de visuele identiteit en bieden klanten consistente en professionele communicatie, met een frisse en toegankelijke presentatie van producten en diensten.

Het resultaat

Een succesvol project waarvan Aqua Soft al bij de start de vruchten plukt. De nieuwe website met strategische copywriting en handige ‘doe-de-test tool’ verlaagt de drempel voor nieuwe klanten. Gecombineerd met een rebranding die hun positionering extra kracht bijzet, zijn ze klaar voor de volgende generatie.