Met hun 3 fysieke apotheekwinkels zorgen Sollie apothekers voor een echte vertrouwensband met hun klanten. Klantenrelaties staan voorop bij deze apotheker, om op die manier de beste adviezen te kunnen meegeven. Het resultaat? Een eigen lijn aan voedingssupplementen en beauty producten, in-house ontwikkeld én gemaakt.
Zoals heel wat andere sectoren, is ook de farmaceutische sector de voorbije jaren een strijdtoneel geworden waar een aantal grote, nieuwe en best agressieve spelers zorgen voor toenemende concurrentie voor de lokale apotheekwinkel. Met dit in het achterhoofd ontwikkelde Sollie een eigen webshop waar ze hun eigen ontwikkelde producten aanbieden aan een breder publiek. De Sollie-webshop biedt patiënten de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier in heel België de Sollie producten aan te kopen, zonder daarvoor het huis uit te moeten.
De weg naar succesvol online verkopen
De resultaten na de lancering van hun eigen ontwikkelde webshop lagen echter lager dan verwachten. Klanten vonden moeilijk de weg naar het online verkoopskanaal. Eenmaal op de shop verlieten ze die al snel terug zonder aankoop. Het genereren van een grotere inflow van bezoekers en een performantere webshop was dus een must om van de webshop een succesverhaal te maken.
DexVille biedt een service aan van A tot Z. We starten met de basis: de ontwikkeling van een gloednieuwe website met een betere gebruikservaring.
Creatie van subbrands
Het aanbod van Sollie is heel divers. Daarom werd ervoor gekozen om de website een duidelijke structuur te geven: Pharma, Health en Beauty. Drie categorieën waarvoor elk afzonderlijk werd nagedacht over de doelgroep die Sollie wil bereiken en de daarbijhorende branding. Het bestaande hoofdbrand werd daarom verder uitgewerkt.
1. Pharma staat voor het apotheek gedeelte. Je vindt er alle informatie die je zoekt over de fysieke winkels. Een ruime doelgroep dus, waar groen een logische basiskleur bleek. Je vindt er makkelijk de contactgegevens en openingsuren. Bovendien kan je gemakkelijk online een afspraak boeken voor onder andere het plaatsen van jouw griepvaccin.
2. Health staat voor alles wat betrekking heeft tot een gezonde levenswijze. Voedingssupplementen op basis van Hammamelis en advies op maat, zodat jij je optimaal in je vel voelt!
3. En Beauty, de producten die zorgen voor een stralende, maar vooral gezonde huid voor iedereen.
Een eigen mini-brand per categorie werd ontwikkeld. De beoogde doelgroepen kunnen op die manier apart benaderd worden en de kleuren versterken het verhaal.
Een WooCommerce webshop
Een nieuwe webshop moet voldoen aan meerdere vereisten. Zo bouwen we bij DexVille elke webshop standaard volgens de meest recente technologieën en zorgen we ervoor dat deze bovendien klaar is voor de toekomst, en dus makkelijk kan ge-update geüpdatet worden. Ons team van designers zorgt voor een goede gebruikservaring, een duidelijke sitestructuur en logische opbouw van elke pagina. Ons team van developers gaat dan aan de slag met dit design om te zetten naar de afgewerkte webshop.
Afspraakmodule voor vaccinaties en testen
Als apotheek staat Sollie ook gekend voor een goede service. Zo kan je bij hen niet enkel terecht voor het beste advies in producten en het ophalen van voorschriften, ze bieden ook tal van huid- en andere testen aan. Bij hen kan je ook terecht voor bepaalde vaccinaties, zoals griep of corona.
Om de agenda te stroomlijnen en het boekingsproces te vergemakkelijken, integreerden we in de nieuwe Pharma website niet enkel de nodige informatie, maar voorzagen we ook plek voor het maken van een afspraak in 1 van de 3 vestigingen. Zo kan elke bezoeker snel en makkelijk het moment inplannen, dat voor hem of haar het beste past.
Alles werd uit de kast gehaald om het succes van Sollie een extra boost te geven.
Meer bezoekers op je webshop
Met een gloednieuwe e-commerce website werd een eerste grote stap gezet in de goede richting. Met de juiste digitale marketingcampagnes werd gezorgd voor een inflow van bezoekers naar de website. Adverteren op Google, in combinatie met visuele advertenties op Facebook gingen hand in hand in deze strategie. Aanvullend werd een micro-influencercampagne opgezet om de webshop nog extra naamsbekendheid te geven.