Clares

Met een sterke positionering, een sprekende brand identity en een frisse website is Clares klaar voor het vermogensbeheer van de toekomst.

Bouwend op een sterke ervaring in vermogensbeheer, vanuit de bancaire wereld, helpt Clares vermogende families en particulieren in het beheer en de opvolging van hun vermogen. Als onafhankelijke partner bieden zij hun cliënten een objectieve en kritische analyse, een strategisch plan van aanpak en een uitgebreide rapportering, zonder enig belangenconflict.

Een ambitieuze onderneming die garant staat voor een uiterst kwalitatieve service en een persoonlijke aanpak. Dat is Clares in een notendop. Met onafhankelijk advies en jarenlange ervaring streven zij ernaar hun cliënten een complete ontzorging en gemoedsrust te bieden. Een mooi voornemen om terecht mee te pronken, vinden wij. Deze unieke waarden willen wij dan ook extra onderstrepen met een nieuwe brand identity en een perfect aansluitende website.

DexVille Cases Clares 1

Pinpointen in een zee van consumenten

Je brand persona’s juist definiëren is een belangrijke eerste stap in het maken van een merkstrategie. Aan de hand daarvan kan je de communicatiemiddelen en tone of voice bepalen die jouw bedrijf met zijn klanten verbindt. Uit de analyse kwamen twee uiteenlopende groepen naar voren:

– (Ex-) Ondernemers die op latere leeftijd vragen hebben over topics als vermogensoverdracht en successierechten;
– Jonge(re) erfgenamen die op belangrijke vragen stuiten rond erfenissen en hoe ze het best met dit vermogen om kunnen gaan.

Exlusieve waarden voor een exclusief merk

Een tweede belangrijke aspect in het opmaken van een succesvolle strategie is het identificeren van je waarden of USP’s. Als onafhankelijke partner biedt Clares zijn cliënten een objectief en kritisch plan van aanpak. Hun persoonlijke benadering verzekert een op maat gemaakte service, waarbij elke klant een vaste contactpersoon toegewezen krijgt. De nieuwe website en het gebruikte beeldmateriaal moesten deze USP’s zeker uitlichten.

To perceive luxury, make sure you stand for something. De familiale aanpak van Clares toont zich in het beeldgebruik en de tone of voice van de teksten op de website.

DexVille Cases Clares 2

Van positionering naar identiteit

Kleuren wekken emoties op. Een gericht samengesteld pallet bepaalt mee hoe een klant jouw merk, je doelen en waarden interpreteert. Bij een high-end onderneming als Clares denken we vooral aan kleuren die in het donkerdere, luxe gamma liggen, zoals bordeaux, donkergroen, marineblauw, etc. Om een stoerdere touch toe te voegen, combineren we een donkere kleur met een contrasterende kleur die in het oog springt. Ook handig voor elementen die moeten opvallen, zoals contact-buttons op de website. In samenspraak met de klant werd er gekozen voor donkergroen in combinatie met lichtgrijs en een contrasterend roestkleurig oranje. Een stijlvol, maar luchtig geheel pallet.

Visual elements are often the first impression of your brand, create a luxury experience from the start.

Niet zomaar een lettertype

Naast kleur bepaalt typografie mee de sfeer die je merk uitstraalt. Een geschreefd lettertype oogt klassiek en vaak luxueus, terwijl een schreefloos lettertype veel stoerder en hedendaags toont. Met zijn moderne één-op-één aanpak wil Clares het verschil maken in een traditionele en onpersoonlijke bancaire markt. Een edgy maar simpel, ongeschreefd lettertype is the way to go. Een reeks van lettertypes werd grondig afgewogen en uiteindelijk omgevormd naar een sympathiek, hedendaags logo.

Het gekozen lettertype toont strak en modern, maar heeft toch dat extra unieke kantje, net zoals de service van Clares.

Puur Clares, tot in de kleinste hoekjes

Met een professionele fotoshoot op verschillende locaties in het Antwerpse zorgden we voor beeldmateriaal dat de kwaliteitsvolle uitstraling van Clares ondersteunt en bovendien naadloos aansluit bij de kleurtonen van het merk.

Online credibiliteit voor Clares

Een corporate ogende website zorgt voor credibiliteit en bouwt vertrouwen op. We ontwierpen een website die een high-end publiek aanspreekt. De focus ligt op het bedrijf en hun diensten, alsook op hun familiale aanpak en alle kennis die zij in huis hebben. De overzichtelijke sitestructuur en gebruiksvriendelijke navigatie tonen in een oogopslag hun expertise. Bovendien ben je als klant steeds slechts één eenvoudige klik verwijderd van je persoonlijke consulent, dankzij de sticky telefoon-button die je rechts terugvindt.

Snel je gegevens en resultaten doornemen? Dat kan eenvoudig met je login via het klantenplatform op de website.

Goed voorbereid in de startblokken

Met een tot in de puntjes uitgewerkte SEO, zorgen we ervoor dat de nieuwe website niet alleen gevonden wordt maar ook het juiste publiek bereikt. De opbouw, interlinking, beelden, titels en snelheid werden zorgvuldig geperfectioneerd.

Het resultaat

Onze DexVille experten zetten het onberispelijke imago van Clares om in een overtuigende merkboodschap en identiteit. We ontwierpen een exclusieve huisstijl, lanceerden een gloednieuwe website en integreerden naadloos een doelgericht SEO-strategie.