Meten is weten zeker in digitale marketing. Maar weet je altijd wel wat je precies meet? Gedetailleerde analytics zijn niet alleen belangrijk om het succes van uw campagnes te meten maar ook om strategische beslissingen te nemen naar de toekomst toe.
Analyse is een onmisbare stap in het hele proces van de customer flow en lead generation. Aanpassingen en verbeteringen aan lopende campagnes doet u enkel op basis van cijfers en betrouwbare gegevens.
Professionele analytics en segmentatie
Geaggregeerde cijfers zeggen weinig. Zeker wanneer u actief bent via verschillende digitale kanalen zoals SEO, SEA of social is het belangrijk om te weten komen welk kanaal de meeste leads aanlevert. Zulke kennis laat u toe om uw online aanwezigheid verder te optimaliseren en te laten renderen.
Een accurate analyse opzetten vergt soms wat maatwerk. Dit hangt vaak af van de gebruikte webtechnologieën en media. Samen met u bepalen we de KPI’s die de hoeksteen vormen van de analyse.
Van concurrentie-analyse tot gedetailleerde e-commerce
Analytics zijn ook al belangrijk in een vroege fase van online activation. Voordat u campagnes opstart, wilt u natuurlijk weten wat de sterke en minder sterke punten van uw concurrenten zijn. Of uw wilt weten welke keywords het hoogste zoekvolume hebben en aan welke gemiddelde kost-per-klik u zich mag verwahchten. Dit helpt dan weer om realistische budgetten op te stellen.
Analyse en rapportage zijn ook belangrijk aan de andere kant van het hele proces. Als u een webshop runt wilt u natuurlijk weten welke producten het meeste verkocht worden, waar uw kopers zich bevinden, op welk uur van de dag ze aankopen of welk soort toestel ze gebruiken. Die informatie laat u toe om gericht e-mail campagnes uit te sturen of om uw budgetten efficiënter in te zetten.
Een combinatie van professionele tools, gespecialiseerde software en ervaring van onze experten zorgen voor gedetailleerde insights. Neem vrijblijvend contact met ons op.