LEARN MORE

Scroll down

Vergroot uw online zichtbaarheid met Google Local Services-advertenties

Tegenwoordig voeren internetgebruikers steeds meer zoekopdrachten uit om producten of diensten in hun regio te vinden. Daarom is het essentieel om lokale strategieën uit te voeren, naast diegenen met betrekking tot organische resultaten, betalende resultaten of tot Google My Business. De webgigant biedt nu een nieuw platform aan om zowel uw lokale zichtbaarheid als het aantal gekwalificeerde prospects te vergroten. Hiervoor gebruikt Google advertenties die het gemakkelijker maken om bedrijven en gebruikers met elkaar in contact te brengen. Ontdek Local Services-advertenties en vergroot uw online zichtbaarheid

Wat is een Local Service-advertentie?

Local Services-advertenties worden bovenaan de zoekpagina van Google weergegeven, boven Google Ads-advertenties, en zijn getarget op bedrijven en verkopers om hen te helpen de best mogelijke potentiële klanten te bereiken. Ze maken het mogelijk om de belangrijkste informatie van een bedrijf (naam van de vestiging, openingstijden, mededelingen …) weer te geven wanneer een gebruiker een zoekopdracht uitvoert, bijvoorbeeld het woord “Ontstoppingsbedrijf”.

Google Local Services-advertenties geven de gebruikers een gevoel van veiligheid omdat ze badges bevatten met de vermelding ‘Google Protect’. Deze badge is bedoeld om te laten weten dat het bedrijf is goedgekeurd door Google, wat internetgebruikers gerust kan stellen. Om deze badge te verkrijgen, moet de verkoper of het bedrijf documenten aan Google verstrekken om aan te tonen dat hun bedrijf betrouwbaar is (licentie, verzekering, enz.). In ruil daarvoor biedt dit de internetgebruiker een garantie: als hij niet tevreden is over de kwaliteit van het werk, wordt het bedrag dat hij voor deze dienst betaalde terugbetaald, tot een maximum van € 1.500 in België.

Hoe maak ik Local Services-advertenties aan?

Voordat uw advertentie online staat, moet u een account aanmaken, de bedrijfsgegevens aanvullen en de nodige documenten aan Google bezorgen (licentie, verzekering, …). Deze stappen moeten worden uitgevoerd op een platform dat onafhankelijk is van Google Ads. Vervolgens maakt Google automatisch een advertentie aan op basis van het bedrijfsprofiel en de geolocatie om gebruikers in een specifiek geografisch gebied te targeten.

In welke sectoren kunnen Local Services-advertenties worden weergegeven?

Niet alle sectoren mogen Local Services-advertenties weergeven. Hieronder een opsomming van diegenen die dit wel mogen in België:

  • Hersteldiensten voor huishoudelijke toestellen
  • Tapijtreinigingsdiensten
  • Reinigings- of schoonmaakdiensten
  • Elektriciens
  • Diensten voor gararepoorten
  • HVC-diensten (verwarming of airconditioning)
  • Afvalophaaldiensten
  • Gazonverzorgingsdiensten
  • Verhuizers
  • Diensten voor ongediertebestrijding
  • Loodgieters
  • Dakdekkers
  • Snoeidiensten
  • Hersteldiensten na waterschade
  • Glazenwassersdiensten
  • Raamreparatie diensten

Wat zijn de criteria waaraan moet worden voldaan om een Local Service-advertentie weer te geven?

Er zijn veel criteria waaraan moet worden voldaan om Local Service-advertenties weer te geven. Bovendien hangt de volgorde van weergave af van verschillende factoren. Google evalueert de score van uw bedrijf op basis van de volgende criteria:

  • De validatiestatus en het verkrijgen van de betrouwbaarheidsbadge van Google
  • Het bedrag dat u bereid bent te betalen per prospect
  • Het zoeken naar de gebruiker, (volgens de gebruikte termen, het tijdstip van het zoeken, de plaats, …). Het is niet mogelijk om trefwoorden te bepalen die betrekking hebben op een advertentie
  • De beoordeling en het aantal ontvangen meningen
  • Het reactievermogen van het bedrijf op vragen en verzoeken van klanten
  • Het aantal ernstige of herhaalde klachten tegen het bedrijf

Google probeert de advertenties in de tijd te verspreiden, zodat ze niet meteen het hele budget opgebruiken.

Zijn beoordelingen belangrijk?

Recensies zijn erg belangrijk voor de ranglijst van Google, het is dus absoluut noodzakelijk voor bedrijven om er zoveel mogelijk te verzamelen.

Betaal per prospect, niet per klik

Local Services-advertenties zijn heel interessant voor bedrijven omdat, in tegenstelling tot betaalde vermeldingen, de kosten per lead worden berekend, niet per klik. Dit betekent dat het bedrijf dat de advertentie plaatst alleen betaalt als iemand contact opneemt met het betreffende bedrijf. Dit maakt het mogelijk om de maandelijkse uitgaven voor advertenties te verminderen.

We hebben Local Services-advertenties aangemaakt voor enkele van onze klanten en hier zijn enkele cijfers:

Voor een elektriciteitsmaatschappij hebben we voor de maand augustus een budget van 50 euro per week voorzien. In realiteit hebben we de hele maand 140 euro uitgegeven en kregen we 14 oproepen, waarvan 11 met het bedrijf. Voor de oproepen komt dit neer op een kost per conversie van 12 euro voor de maand augustus.

We hebben ook Local Services-advertenties opgezet voor een schoonmaakbedrijf. Voor een budget van 101 euro kregen we 14 oproepen. Tien van hen werden verbonden aan het bedrijf. Dit komt neer op een kost per conversie van 10 euro.

U zult begrijpen dat advertenties van Local Services erg interessant zijn. Niet alleen is je zichtbaarheid optimaal aangezien je bovenaan de Google-pagina verschijnt, en dit voor lokale klanten, maar je betaalt ook enkel per prospect. De kosten per conversie zijn dan ook erg goed. Bovendien krijgt u een Google Protection-badge die gebruikers geruststelt en aanmoedigt om een ​​beroep te doen op uw bedrijf. Local Services-advertenties zijn daarom een ​​hoogwaardige aanvulling op uw lokale strategie met betrekking tot organische resultaten, betalende resultaten en Google Mijn Bedrijf.

Learnings

Waarom kiezen voor Local Services-advertenties?

  • Toon uw advertenties bovenaan de Google-pagina’s
  • Bereik gebruikers die op zoek zijn naar de diensten die u aanbiedt
  • Geef gebruikers een gevoel van vertrouwen met de Google Protection-badge
  • Betaal enkel wanneer u prospects ontvangt die verband houden met uw activiteit
  • Als een bedrijf een “Google Protection”-badge heeft en een van zijn klanten niet tevreden is over de kwaliteit van het geleverde werk, kan Google het betaalde bedrag voor de dienst terugbetalen, tot een maximum van 1.500 euro in België.

Gerelateerde artikelen

Accurate conversiemetingen

Lees artikel

Multitask Unified Model (MUM)

Lees artikel

Dynamic product ads: retargeten op Facebook

Lees artikel
Menu

Uitbreidingstraat 82
2600 Berchem

info@dexville.be

03 808 16 38

Square Marie Curie 20
1070 Anderlecht

info@dexville.be

02 808 77 15