Marshalls is een toonaangevende leverancier van klinkers en tegels voor terrassen, opritten en zwembaden.
Na een eerste succesvolle samenwerking — een leadstrategie die met behulp van een gerichte landingspagina en een downloadbare brochure een mooie hoeveelheid kwaliteitsvolle prospecten genereerde — vroeg Marshalls ons hun digitale communicatie- en verkoopkanalen volledig te herzien. Het doel? Een future-proof online aanwezigheid en een performante website die het bedrijf helpt zijn klantenbestand, voornamelijk op de B2C-markt, verder uit te bouwen.
Een nagelnieuwe website
Omdat Marshalls voornamelijk zijn aandeel van de B2C-markt wil vergroten bouwden we in tweede instantie een nagelnieuwe website, die zich expliciet richt op particulieren, rond de bestaande webshop. Hierbij maakten we gebruik van best practices van technische SEO- optimalisatie. De website werd vervolgens aangekleed met een inspirerend visueel design dat voldoet aan de hedendaagse normen van digitale vormgeving.
Micro- en macroconversies
Tenslotte pasten we onze leadstrategie toe op de nieuwe website. Om particuliere leads op de nieuwe website te krijgen maakten we gebruik van een mix van digitale kanalen: Search Engine Advertising (SEA) via Google Ads, betaalde Facebookadvertenties en Search Engine Optimization. Om elke klant de kans te geven Marshalls en hun productgamma op hun eigen tempo te leren kennen combineerden we microconversies (zoals het downloaden van een folder) met macroconversies zoals het bezoeken van een productpagina of het aankopen van een product.
Resultaat
Nauwgezette conversiemetingen en -rapporten zorgen ervoor dat Marshalls inzicht heeft in de aard en interesses van leads en dat we stapsgewijs verbeteringen kunnen aanbrengen om het prospecten- en klantenbestand van Marshalls steeds sneller uit te breiden.
CHECK IT OUT
www.marshalls.be
B2C
Een gloednieuwe website met als doel de merkbekendheid bij B2C klanten te vergroten.
B2B
Een update van het bestaande B2B platform in lijn van het design van de gloednieuwe website.