Marshalls is een toonaangevende producent van klinkers en tegels voor terrassen, opritten en zwembaden.
Bij de start van onze samenwerking werkten we een leadstrategie uit die, met behulp van een gerichte landingspagina en downloadbare brochure, zorgde voor een mooie hoeveelheid kwalitatieve prospecten. Daarna vroeg Marshalls ons om hun volledige digitale communicatie- en verkoopkanalen te herzien.
We don’t beat around the bush
Aangezien Marshalls voornamelijk zijn aandeel in de B2C-markt wil vergroten, bouwden we een nagelnieuwe website gericht op particulieren. Deze staat naast de huidige webshop, die gericht is op B2B. De website werd opgemaakt volgens de best practices van technische SEO én aangekleed met een inspirerend visueel design, waar menig tuinliefhebber gelukkig van wordt.
De inspiratiebrochure en blogpagina vormen extra touchpoints die de leadstrategie en merkbekendheid bij potentiële klanten ondersteunen.
Van micro tot macro
Om particuliere leads op de nieuwe website te krijgen maakten we gebruik van een mix van digitale kanalen: Search Engine Advertising (SEA) via Google Ads, Facebookadvertenties en SEO. Om elke klant de kans te geven Marshalls en het productengamma op eigen tempo te leren kennen, combineerden we micro conversies (bv. het bezoeken van een productpagina of het downloaden van een folder) met macro conversies (bv. een productaankoop).