LEARN MORE

Scroll down

Dynamic product ads: retargeten op Facebook zonder het bandwerk

Gepersonaliseerde ads maken voor Facebook wérkt, al moet je er vaak wat manueel werk voor over hebben. Maar moet dat echt? Niet als je Dynamic Product Ads inzet. Qué? Dynamic Product Ads. Dat zijn ads waarmee je de meest relevante content promoot naar je doelgroep — en dat helemaal automatisch.

Hoe? Simpel: op basis van wat je potentiële klanten al bekeken op je webshop, ga je hen retargeten. Ze krijgen dus spullen die ze net niet hebben gekocht opnieuw te zien in een advertentie. En het beste nieuws is dat jij er niet veel werk aan hebt.

Retarget? No sweat!

Het enige wat jij moet doen, is je productcatalogus uploaden op Facebook, zodat je op basis daarvan je campagne kan opzetten. Dat doe je één keer, en klaar. Op die manier neemt het systeem elke aanpassing aan je product (nieuw kleurtje, prijs verlaagd, noem maar op) meteen mee in je ads. Je webshop is dus altijd perfect in sync met je advertenties. En jij krijgt meer tijd om je boîte en je product op andere manieren in de spotlights te zetten.

Voordelen legio dus, want wie op je webshop heeft gezeten krijgt nog een duwtje in de rug om toch maar dat winkelmandje vol te stapelen en langs de kassa te passeren. Maar er is meer. Dynamic Product Ads geven je ook de mogelijkheid om te crosssellen en te upsellen, allemaal op basis van wat je klant eerder al bij jou shopte.

Interessante doelgroep gespot? Dan kan je makkelijk lookalike doelgroepen targeten op basis van hun gedrag. Zo kan je pakweg ads afvuren op iedereen die boven een bepaald bedrag op je webshop spendeert, kwestie van hen aan te moedigen om dat wat vaker te doen. Last but not least: je laat potentiële klanten producten zien die perfect matchen met hun interesses, zelfs als ze nog nooit je homepage of app hebben geopend. Kers op de taart, heet dat dan.

Ads opzetten in drie stappen

Zonder technisch te worden doen we graag even uit de doeken hoe het moet. Zoals alle beste recepten telt dit hier maar een paar ingrediënten. Drie, om precies te zijn. Dit is wat je nodig hebt voor je Dynamic Product ad.

1. De Facebook-pixel

Dynamische advertenties werken het beste als ze gelinkt zijn met je webshop. Zo krijg je een wisselwerking tussen wat er in je shop gebeurt en je online ads. De oplossing om beide te linken is de Facebook-pixel, die je moet activeren op je site.

2. Een Business Manager-account

Omdat dynamische advertenties op grotere schaal werken dan de meeste advertenties, heb je een Bedrijfsmanager-account nodig op Facebook. Bekijk dus even of je moet switchen, want met een standaard advertentie-account kom je er niet.

3. Een productcatalogus

Nogal wiedes, maar zonder producten geen geautomatiseerde ads. Stap 1: upload je hele catalogus naar de Business Manager. Stap 2: klaar! Want werk je met Shopify, Magento, BigCommerce of een soortgelijk Facebook-partner, dan ben je nu vertrokken om je ads op te zetten en volk naar je site te trekken.

Learnings

Klinkt interessant, maar toch ook een beetje Chinees met die pixels en business accounts? Dan loodsen je we met plezier door de technische kant van het verhaal.
— Laat van je horen

Gerelateerde artikelen

Accurate conversiemetingen

Lees artikel

Multitask Unified Model (MUM)

Lees artikel

Google Local Services-advertenties

Lees artikel
Menu

Uitbreidingstraat 82
2600 Berchem

info@dexville.be

03 808 16 38

Square Marie Curie 20
1070 Anderlecht

info@dexville.be

02 808 77 15