Belco Motor Oil werd kort na de 2de Wereldoorlog, in 1947, opgericht door vier gebroeders Verhoeven. Ze speelden handig in op het olietekort en de opkomst van de petrochemische industrie in de haven van Antwerpen. Vandaag, 70 jaar later, zijn motorolie en smeervet nog altijd de drijvende kracht achter het bedrijf. Dankzij jarenlange ervaring en relaties met producenten garandeert Belco zijn klanten de beste prijs en kwaliteit.
De website van Belco oil was qua lay-out en look and feel ondermaats aan het werkelijke bedrijfsimago. Wat verteld werd op de website was onduidelijk en niet aangepast aan de doelgroepen van het bedrijf. Wij zouden een website bouwen die de expertise van Belco Motor Oil waardig is en de B2B-klanten van het bedrijf gerichter aanspreekt.
Een gedetailleerde audit van de oorspronkelijke website bracht een aantal verschillende issues aan het licht. Het was duidelijk dat de uitstraling van de website Belco Oil onwaardig was. De vormgeving was saai, het gebruikte beeldmateriaal te mainstream. Dat zouden we aanpakken. Maar ook de informatie zelf moest grondig herwerkt worden. We zouden schrappen, verduidelijken en de communicatie van het bedrijf op specifieke sectorpagina’s toespitsen op de noden van de verschillende doelgroepen.
Branding en beeldmateriaal
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. De look en feel van de website en dus ook het het beeldmateriaal, moesten de betrouwbaarheid en het professionalisme van het bedrijf uitstralen. Dat is moeilijk met stockfoto’s. Daarom stelden we een specifiek storyboard en moodboard op voor elke sectorpagina en organiseerden we een fotoshoot bij 6 klanten waarmee Belco ons in contact bracht. Zo maakten we voor elke sectorpagina sterk, professioneel beeldmateriaal.
Inhoud en structuur
Uiteraard is beeld niet alles. Naast het beeldmateriaal moest ook de inhoud van de home- en sectorpagina’s grondig herwerkt worden. Hiervoor werkten we samen met een professionele copywriter die samen met Belco Oil eerst naar de juiste tone of voice zocht en nadien specifiek voor elke sector aangepaste tekst schreef. Zo kwam de focus die het bedrijf legt op persoonlijke service in elke tekst van de website tot uiting en vinden potentiële klanten precies de technische informatie terug die voor hen relevant is.
Resultaat
Een sterke website is een belangrijke digitale asset, maar werkt alleen optimaal in combinatie met een leadstrategie. Om zoveel mogelijk kwalitatieve prospecten naar de de website van Belco Oil te leiden staan in de komende maanden deze stappen gepland:
CHECK IT OUT
belcomotoroil.com
BROCHURE
Het aanmaken van een specifieke brochure voor elk van de 6 sectoren, telkens met een link naar de sectorpagina in kwestie.
E-MAIL MARKETING
Het creëren van automatische e-mails voor het bestaande klantenbestand met een specifieke boodschap en actie per sector.
SEA
Het opzetten van een SEA-campagne en het finetunen van SEO, zowel technisch als on-page.