Belco Motor Oil

Een professionele website toegespitst op de verschillende sectoren binnen het doelpubliek, met een bijbehorende leadstrategie en creatie van beeldmateriaal.

Belco Motor Oil werd opgericht door de vier gebroeders Verhoeven. Ze speelden handig in op het olietekort en de opkomst van de petrochemische industrie in de Antwerpse haven. Vandaag zijn motorolie en smeervet nog altijd de hoofdactiviteit van het bedrijf.

De oorspronkelijke website van Belco Motor Oil was qua lay-out en opbouw ondermaats aan het werkelijke bedrijfsimago. De informatie was onduidelijk en niet afgestemd op het doelpubliek. Met een vernieuwend design en doordachte inhoud ontwikkelden we in WordPress een website die de expertise van Belco Motor Oil reflecteert en de B2B-klanten van het bedrijf gerichter aanspreekt.

DexVille Cases Belco Motor Oil Website 2

In kaart brengen wat er fout gaat

Een gedetailleerde audit van de oorspronkelijke website bracht een aantal verschillende issues aan het licht. Het was duidelijk dat de uitstraling van de website Belco Motor Oil onwaardig was. De vormgeving was saai en het gebruikte beeldmateriaal te ‘mainstream’. Dat zouden we aanpakken. Ook de informatie zelf moest grondig herwerkt worden om de communicatie van het bedrijf via specifieke sectorpagina’s toe te spitsen op de noden van de verschillende doelgroepen.

Beelden met impact

Doordacht geselecteerd en professioneel ogend beeldmateriaal is van onschatbare waarde en heeft een grote invloed op de impact die een website achterlaat bij klanten. De look en feel van de website en dus ook de beelden moesten de betrouwbaarheid en het professionalisme van het bedrijf uitstralen. Dat is moeilijk te bereiken met stockfoto’s. Daarom stelden we een specifiek storyboard en moodboard op voor elke sectorpagina en organiseerden we een fotoshoot bij 6 klanten uit de verschillende doelgroepen. Zo maakten we voor elke sectorpagina sterk, uniek beeldmateriaal.

Kwalitatief beeldmateriaal geeft jouw bedrijf een professionele uitstraling en helpt je eveneens een persoonlijkere band te creëren met je klanten.

Shift in de focus

Uiteraard heeft een impactvolle website meer nodig dan goed beeldmateriaal. Ook de inhoud van de home- en sectorpagina’s moest grondig herbekeken worden. Hiervoor namen we een professionele copywriter onder de arm die specifiek voor elke sector aangepaste teksten schreef. Zo kwam de focus die het bedrijf legt op persoonlijke service in elke tekst tot uiting en vinden potentiële klanten precies de informatie terug die voor hen relevant is.

Dankzij nieuwe toegespitste teksten komt de focus die het bedrijf legt op persoonlijke service beter tot uiting.

Met een toekomstgerichte leadstrategie loopt alles gesmeerd

Een sterke website is een belangrijke digitale asset, maar werkt alleen optimaal in combinatie met een leadstrategie. Om zoveel mogelijk kwalitatieve prospecten naar de website van Belco Motor Oil te leiden, werd een strategie uitgedacht op basis van een sector gespecifieerde brochure, e-mail marketing en een SEA-campagne.

Het resultaat

Een professionele website toegespitst op de verschillende sectoren binnen het doelpubliek en een weloverwogen leadstrategie om de juiste klanten aan te spreken.