DHK

Een geoptimaliseerde digitale leadstrategie met product specifieke campagnes.

DHK produceert en verwerkt halffabricaten in aluminium en kunststof voor de B2B-markt in de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Hun klanten zijn hoofdzakelijk actief in de bouwsector.

First things first. Een doelgerichte leadstrategie vereist een goed inzicht in de doelgroep van DHK. Deze inzichten vertalen we in KPI’s en doelen die ons helpen een strategie op te bouwen waarmee we de gewenste resultaten behalen.

We maken gebruik van Google Analytics om de resultaten van elke campagne nauwgezet op te volgen. Zo kunnen we voortdurend relevante aanpassingen doen en steeds efficiënter communiceren.

DexVille Cases DHK Digitale Strategie 1

Bouwen aan duurzame relaties

Om leads te identificeren, werken we met micro-conversies. Met behulp van gerichte advertenties op Linkedin, Facebook en Google leidden we potentiële klanten naar de landingspagina’s over de voor hen relevante productpagina. Elke pagina bevat een beknopt overzicht van wat DHK doet alsook verschillende productcatalogi, downloadbaar na het invullen van een e-mailadres.

Het resultaat: gekwalificeerde leads waarmee we door middel van gepersonaliseerde nieuwsbrieven een langetermijnrelatie konden opbouwen. Met deze aanpak sluit de communicatie steeds bij aan de noden van de lead.

Door de advertenties af te stemmen op de verschillende doelgroep segmenten van DHK, zorgen we ervoor dat de info steeds aansluit bij de interesses van de lead. Zo bouwen we kwalitatieve klantenrelaties op.

DexVille Cases DHK Digitale Strategie 3

Wie zoekt die vindt (nog sneller)

De SEO-strategie voor DHK begon met een uitgebreid keyword onderzoek en een SEO-audit. Zo leren we de stand van zaken kennen en ontdekken we waar er groeipotentieel ligt.

De resultaten werden gebruikt om de website en de teksten te verrijken met populaire zoekwoorden, on-page SEO en een geoptimaliseerde interne linkbuilding. Bezoekers worden voortaan onderaan elke productpagina aangespoord de catalogus te downloaden en vinden ook sneller de juiste informatie terug.

Product specifiek adverteren

De SEA-campagne werd gebaseerd op de producten met het hoogste zoekvolume. Ze kregen elk eigen advertenties die vervolgens door middel van AB-testing geoptimaliseerd werden. Zo komen we te weten welke targeting, copy en beeldmateriaal het beste ‘werkt’ bij de doelgroep.

De uitrol van de nieuwe SEO- en SEA-strategie toonde zich duidelijk in de resultaten. Gedurende de eerste zes maanden werd de catalogus al meer dan 500 keer gedownload.

Facebook voor B2B

Facebook is ook voor B2B-communicatie een perfect geschikt kanaal om het bedrijvensegment van de doelgroep op een meer informele manier te bereiken.

Net als bij de SEA-campagne werkten we met product specifieke advertenties, slimme targetting en voortdurende optimalisatie. De advertenties werden ook getoond aan websitebezoekers die nog geen catalogus gedownload hadden. Uiteindelijk behaalden we bij deze campagne zelfs de laagste kost per lead.

DexVille Cases DHK Digitale Strategie 4

DHK in je inbox

DHK ontvangt ondertussen elke maand gemiddeld 300 nieuwe inschrijvingen op de nieuwsbrieven via de verschillende landingspagina’s. Inschrijven is niet verplicht en toch geeft één op twee na het downloaden van een catalogus aan nieuwsbrieven en catalogus-updates te willen ontvangen.

Met een gemiddelde CTR (doorklikfrequentie) van 15% per nieuwsbrief tonen we aan dat e-mail één van de meest waardevolle kanalen blijft om een langetermijnrelatie op te bouwen met je klanten.

Het resultaat

Met behulp van gerichte advertenties en landingspagina’s, toegewijd aan iedere brochure, gaven we het klantenbestand een serieuze boost. Met maandelijks 300 nieuwe nieuwsbrief inschrijvingen en een geoptimaliseerde SEO- en SEA-strategie zorgen we ervoor dat klanten trouw blijven aan DHK.