DISCOVER DE ZIGEUNER

Scroll down

De Zigeuner

Busbedrijf en reisorganisator De Zigeuner is een vaste waarde in Limburg. Driemaal per jaar verzonden ze een dikke huis-aan-huisfolder (48 pagina’s!) naar potentiële klanten in Limburg, Antwerpen en Vlaams-Brabant. Jaarlijks 400 000 exemplaren — goed voor ongeveer het volledige marketingbudget.

Challenge

3 keer raden: De Zigeuner zocht een efficiëntere invulling van hun marketingbudget.
Om deze 3 redenen:

– veel folders kwamen terecht bij mensen die geen interesse hebben in busreizen
– de vraag naar een digitale oplossing werd steeds groter
– mensen met een “geen reclamedrukwerk”-sticker werden nooit bereikt

Bijkomend: nagenoeg elke Limburger kende De Zigeuner als busbedrijf, maar niet iedereen wist dat De Zigeuner ook zelf busreizen organiseert. Of we daar ook wat aan konden doen.

Tweeledige strategie met meerdere, kleinere touchpoints

De kwalitatieve, papieren folder moest blijven bestaan, maar enkel voor mensen die deze écht willen. Daarnaast wilden we de mogelijkheid creëren om de folder via e-mail te ontvangen. Ecologisch én veel goedkoper.
Met een opt-incampagne zoeken we uit wie interesse heeft in de folder én hoe ze deze willen ontvangen. Zo bereiken we ook mensen met een “geen reclamedrukwerk”-sticker en beperken we het aantal folders dat nutteloos verstuurd wordt naar ongeïnteresseerden.

Met een creatieve campagne zorgen we er gelijktijdig voor dat de Limburger De Zigeuner ook als organisator van busreizen leert kennen.

Van huis-aan-huis naar opt-in

Om de overschakeling vlot te laten verlopen, bouwden we het default (zonder opt-in) versturen van de folder af over de loop van 3 jaar. Tijdens die tijd nodigden we prospecten op verschillende manieren uit om hun opt-in te geven. We creëerden een speciale landingspagina en zorgden met organische Facebookposts, een Facebookcampagne, Google Display-advertenties en een SEA site-extensie voor een groot aantal bezoekers. Daarnaast stelden we klanten na het boeken van een reis de vraag of ze in de toekomst de folder wilden ontvangen.

De inspanningen wierpen meteen hun vruchten af: in de eerste maand hadden al meer dan 3500 personen hun opt-in gegeven om de folder te ontvangen. Iets minder dan de helft koos voor de digitale versie.

De Zigeuner - Logo

Dromen van reizen

Met het vrijgemaakte budget lanceerden we een awareness campagne.
Het doel: de doelgroep meerdere keren bereiken en zo het imago van De Zigeuner bijschaven van busbedrijf naar busbedrijf én reisorganisator.

We maakten beelden- en video’s die telkens focussen op één van de voordelen van reizen met De Zigeuner en verspreidden deze via een mix aan off- en online media.
Omdat het grootste deel van de doelgroep Limburgs en 55-plusser is, werd TV Limburg het zwaartepunt van de campagne. Extra versterking kwam van advertenties in JET, een YouTube-campagne, Facebook-advertenties en Google Display.

Om mensen meerdere malen te kunnen bereiken zonder dat ze de advertenties irritant zouden vinden pushten we de campagne in verschillende waves.

De Zigeuner - Reclamecampagne

Resultaat

Sinds de uitrol van onze strategie is het aantal bezoekers van de website gestegen met 39%. Het aantal geplaatste reservaties via de website ging mede daarom met 20% omhoog.

CHECK IT OUT
www.dezigeuner.be

OUTCOME

3 videoproducties die op lange termijn kunnen ingezet worden
Een nieuw imago die verwijst naar al hun diensten

CONVERSIES

39% meer gebruikers t.o.v. September – Januari vorig jaar
20% meer reservaties t.o.v. vorig jaar

Menu

Uitbreidingstraat 82
2600 Berchem

info@dexville.be

03 808 16 38

Square Marie Curie 20
1070 Anderlecht

info@dexville.be

02 808 77 15