LEARN MORE

Scroll down

Hoe een goede briefing schrijven voor een digitaal bureau

BriefingIStrategie

Een briefing voor een digitaal bureau is een document dat je schrijft om je wensen en verwachtingen naar het digitaal bureau te communiceren. Het is een belangrijk hulpmiddel bij het vinden van de juiste samenwerking voor je bedrijf en zorgt ervoor dat zowel jij als het bureau op dezelfde lijn zitten.

briefing

Hier zijn enkele stappen om je te helpen bij het schrijven van een effectieve briefing voor een digitaal bureau:

  1. Definieer je doelen: begin met het identificeren van je bedrijfsdoelen en de doelen voor de specifieke digitale campagnes of project. Bepaal eerst wat je precies wilt bereiken met het project. Dit kan bijvoorbeeld zijn het verhogen van de online zichtbaarheid, het verbeteren van de gebruikerservaring op de website of het genereren van meer leads. Dit zal het bureau helpen om een gericht en doeltreffend plan te ontwikkelen.
  2. Omschrijf je doelgroep: geef duidelijk aan wie je doelgroep is, waar ze zich bevinden en wat hun belangrijkste kenmerken en behoeften zijn. Dit informeert het bureau over de groep waar ze zich op moeten richten.
  3. Beschrijf uw merkidentiteit: geef een duidelijke beschrijving van je bedrijf en hoe je merk wordt gezien door je doelgroep. Dit geeft het bureau inzicht in de visuele richtingen die ze moeten volgen alsook the tone of voice. Verstrek ook zoveel mogelijk achtergrondinformatie over je bedrijf, zoals de concurrentie en de marktpositie.
  4. Bepaal de scope: geef aan wat precies inbegrepen is in het project en wat niet, zoals het ontwikkelen van een website, het opzetten van een social media-strategie, of het uitvoeren van zoekmachineoptimalisatie. Geef in de briefing ook aan wat je budget is voor het project. Dit geef het bureau een beter beeld van wat mogelijk is en of ze binnen het budget kunnen werken.

Conclusie

Een goede briefing is essentieel voor een succesvolle samenwerking met een digitaal bureau. Het geeft het bureau heldere richtlijnen en informatie over de verwachtingen, doelen en het budget voor het project. Hierdoor kan het bureau een betere offerte opstellen en het project efficiënter aanpakken.

Gerelateerde artikelen

Social media strategy

Hoe maak je een effectieve social media strategie voor je bedrijf?

Lees artikel
Netflix subscription

De voordelen van de subscription-based economy

Lees artikel
Nieuwe website

Ga je voor een nieuwe website? Goed begonnen is half gewonnen

Lees artikel

Uitbreidingstraat 82
2600 Berchem
België

info@dexville.be

+32 3 808 16 38

Square Marie Curie 20
1070 Anderlecht
België

info@dexville.be

+32 2 808 77 15

Herikerbergweg 88,
1101 CM Amsterdam
Nederland

info@dexville.be

+31 20 241 8606