Een afspraak boeken via je website, da’s pas tijdwinst

Een tafeltje boeken in je favoriete restaurant, wel zo makkelijk toch? Maar wist je dat je dit voor zowat ieder bedrijf kan implementeren? Met de juiste ingesteldheid en je organisatie hierop afstemmen kan je veel tijdwinst boeken maar vooral maak het toekomstige klanten makkelijk om jouw klant te worden.

Multitask Unified Model (MUM)

Waarom kiezen voor een afsprakenmodule?

Als ondernemer is het best tijdrovend om de afspraken met je klanten te beheren. Of je moet zelf veel tijd voorzien of iemand van je administratie is de hele dag heen en weer aan het mailen om afspraken in te plannen.

Het belangrijkste argument is misschien wel je toegankelijkheid tot je klanten. Stel ik zit ’s avonds op de zetel en zoek een schilder om mijn gevel te schilderen. Hoe handig zou t zijn als je al direct een afspraak kon inboeken om een offerte te komen maken?

Een afsprakenmodule is toch niet voor iedereen?

Toch wel! Zolang je diensten en goederen levert aan mensen moet je contact met hen hebben. Aan de hand van enkele voorbeelden laten we zien dat met de juiste ingesteldheid iedereen een afspraakmodule kan inzetten.

Bij FT Châssis, fabrikant van ramen en deuren, kan je rechtstreeks een afspraak maken om een bezoek te brengen aan de showroom en ineens een offerte mee te krijgen.

Zoek je een onstoppingsdienst of ruimdienst? Bij Lazeroms of Rioclean kan je rechtstreeks een afspraak boeken om je put te ledigen of die vervelende ontstopping op te lossen.

Het belangrijkste argument is misschien wel je toegankelijkheid tot je klanten.

Wat zijn de voordelen van een online afsprakenmodule?

Een online afsprakenmodule heeft eigenlijk vooral voordelen, zoals:

  • Efficiëntie: meer tijdwinst door minder administratie
  • Bereikbaarheid: Jouw bedrijf is hierdoor 24 uur per dag bereikbaar
  • Afname no-shows: Je kan automatische herinneringen instellen en dit resulteert in minder no-shows
  • Synchronisatie agenda: gemakkelijk te linken aan jouw of je medewerkers hun agenda

Wat zijn de nadelen van een online afsprakenmodule?

Maar er zijn ook enkele nadelen verbonden aan een online afsprakenmodule:

  • Investering: het kost geld en tijd om nieuwe software te installeren
  • Organisatorisch: je onderneming moet zich erop kunnen afstellen
  • Onpersoonlijker: Geen persoonlijk contact met de klant

Dynamic Product Ads Facebook

Welke tools zijn er voor het maken van online afspraken?

Er zijn enorm veel goede tools op de markt die het mogelijk maken om afspraken automatisch in te plannen via je website. Dit kan met ingebouwde tools in je website of externe tools, sommige betalend en sommige gratis. We hebben een aantal online afspraken modules voor je op een rijtje gezet.

Afsprakenmodules binnen Woocommerce en WordPress

Onze hostingpartner Kinsta heeft een mooi overzicht van plugins die je binnen WordPress kan gebruiken voor afspraken te maken zoals WP Amelia, Woocommerce bookings,…

Externe tools als afsprakenmodule

  • Sitee: ons moederbedrijf FCR Media heeft dit online platform uitgewerkt waarin je zowel afspraken, emailmarketing, betalingen en reviews beheert.
  • Calendly: Een van de meest gebruikte op de markt, ze hebben een gratis versie en is heel intuïtief om te gebruiken en in de betalende versie kan je er ook betalingen aan koppelen.
  • Microsoft bookings: binnen het office 365 pakket is er ook een afspraakmodule voorzien, niet heel uitgebreid maar voldoende om je eerste stappen te zetten met deze functies.

Learnings

Een afsprakenmodule op je website? Dat is niet enkel meer weggelegd voor restaurants. Maak ook uw bedrijf efficiënter en meer bereikbaar. Ontdek hoe!

Meer weten?

Geen idee hoe jij als merk hier mee aan de slag kan? Geen probleem, bij DexVille staan we te popelen om je hierbij te helpen. Contacteer ons snel vrijblijvend.