Lazeroms

Een nieuwe website als basis voor een nieuwe digitale communicatiestrategie. The tip of the iceberg? Online boeken en geautomatiseerde e-mailmarketing.

Al jaar en dag is Lazeroms een gevestigde waarde voor ontstoppings- en ruimingswerken in de regio Mechelen, Leuven en Antwerpen.

Lazeroms is al jaren klant bij DexVille voor hun digitale campagnes. Het doel? Kwaliteitsvolle leads krijgen via online marketing. Tijdens de maandelijkse rapporteringen van de bestaande campagnes analyseert het DexVille-team van marketeers steeds de lopende advertenties en gaan zij proactief op zoek naar nieuwe opportuniteiten en onbenutte kansen.

Met de vraag om afspraken eenvoudiger te kunnen inplannen, aanvragen en opvolgen, gingen onze digitale experten aan de slag. Een nieuwe digitale communicatiestrategie met een professionele website, online boekingsmodule en digitale kortingsbon kreeg vorm.

DexVille Cases Lazeroms Website Afspraakmodule 2

Easy peasy lemon squeezy

Voor de aanzet van de sitestructuur werd het gebruikelijke keyword onderzoek gedaan. Dit om het juiste aantal pagina’s te bepalen en optimaal gerankt te kunnen worden in zoekmachines, zoals Google en Bing. Op basis hiervan werd de navigatie en later ook de rest van de website vormgegeven. Een combinatie van een goede User Experience en een optimale interface!

Aan de hand van het design schreven onze experts SEO geoptimaliseerde copy die het doelpubliek aanspreekt. Ook een fotograaf werd op pad gestuurd om de professionele werkwijze van Lazeroms vast te leggen.

Dankzij de geavanceerde afspraakmodule krijgen bezoekers bij het invullen van een postcode meteen een offerte voor hun aanvraag en vervolgens de mogelijkheid om een afspraak in te plannen. Zo verloopt alles eenvoudig en snel.

In de back-end van de website wordt bij een afspraak de juiste vrachtwagen toegewezen en de beschikbaarheid per dag gecontroleerd. Dit bespaart Lazeroms veel tijd die verloren zou gaan aan communicatie en planning.

DexVille Cases Lazeroms Website Afspraakmodule 3

E-mailmarketing zonder geurtje

Dankzij de afspraakmodule en de digitale kortingsbon konden we niet alleen heel wat leads genereren. Er werd ook een heuse database aan contacten opgebouwd, verzameld in MailChimp en gebruikt voor marketing automation.

E-mailmarketing zorgt voor een ruime waaier aan contactmogelijkheden met je klanten, die Lazeroms maar al te graag benut. Verschillende e-mails werden vormgegeven: reminders, nieuwsbrieven en zelfs een review-mail die automatisch na de afspraak verstuurd wordt. Stuk voor stuk elementen die bouwen aan de naamsbekendheid van Lazeroms.

DexVille Cases Lazeroms Website Afspraakmodule 4

Marketing automation is een handige strategie om je klanten niet “koud” te laten worden. Door middel van terugkerende contactmomenten blijf je als merk top-of-mind.

Een goede fundering voor de toekomst
Een nieuwe website is niet voldoende om blijvend nieuwe leads aan te trekken. De strategie wordt elk jaar opnieuw geanalyseerd en aangepast om zo steeds up-to-date te blijven. Het jaarplan bestaat uit een goede mix van digitale kanalen: SEA via Google Ads, Facebook advertenties en SEO.

Locatiepagina’s en blogartikelen zorgen dan weer voor een blijvende vernieuwing van de website, met veel organisch verkeer tot gevolg. Content die ook handig ingezet wordt om de aanwezigheid op social media te versterken en eveneens in nieuwsbrieven een grote meerwaarde biedt!

Het resultaat

Een echte conversiemachine met een handige afspraakmodule, boeiende blog en doordachte e-mailmarketing. Daaraan gekoppeld een communicatiestrategie die regelmatig geëvalueerd en bijgestuurd wordt. Zo blijft Lazeroms “on top of mind”.