Van Engelandt

Een ambachtelijke website in een modern jasje. Op het menu? Een mega méga navigatie met alleen maar kwaliteit aan vlees en specialiteiten.

Van Engelandt is uitgegroeid tot een gespecialiseerd (B2B) groothandel van vers vlees, diverse specialiteiten en diepvriesproducten over de hele wereld. Als leverancier van enkele top-restaurants zijn ze de referentie in België!

Een groothandel in vlees en specialiteiten, een hecht team van 20 medewerkers, echte ambacht, vlees met een verhaal. Zo kan je in het kort Van Engelandt omschrijven. De vorige website bevatte veel content, maar de belangrijkste waarden van het bedrijf kwamen hierin niet naar voren. De site was gebouwd in Typo3, een goed CMS-systeem, maar de technologie was gedateerd. Redenen genoeg dus om de website grondig te herwerken.

Met een nieuw design en WordPress ontwikkelden we een sterke website die alle USP’s van Van Engelandt belichaamt, met een moderne interface in een up-to-date CMS-systeem.

DexVille Cases Van Engelandt Website 1

Een ambachtelijke website met mega méga navigatie

De grootste challenge bij het ontwerpen van deze website? Het uitgebreide aanbod! Hoe kunnen we de producten overzichtelijk bundelen en tegelijkertijd hun ambachtelijke waarde in de verf zetten. Alle pagina’s werden opgelijst en geschikt in een duidelijke site-structuur. De méga websitemenu kreeg vorm: een overzichtelijke manier om het uitgebreide gamma te presenteren op één centrale plaats.

Gezien het grote aanbod van Van Engelandt en bijgevolg het grote aantal pagina’s was het van belang om elke pagina SEO-matig op punt te zetten. Een DexVille SEO-expert nam de teksten grondig onder loep. Op basis van een diepgaande analyse werden de juiste keywords, meta-omschrijvingen en keyphrases toegevoegd.

Met de doelgroepen die we willen bereiken in het achterhoofd, wordt een keyword onderzoek gedaan. Op welke woorden zoeken potentiële klanten en hoe kunnen we ze tot bij Van Engelandt brengen?

Beelden met ballen

We kozen voor die het ambachtelijke karakter van Van Engelandt in de picture zetten en een kleurenpallet dat verwijst naar het vlees dat ze aanbieden per werelddeel. Dit combineerden we met een nieuwe set iconen om het geheel een leuke, moderne look te geven.

Mag het een schelletje meer zijn?

Het ontwikkelen van een mooie, doelgerichte website is één ding, maar het is natuurlijk ook belangrijk om de juiste bezoekers aan te trekken. Met een doordachte SEO-strategie, versterkt met digitale marketing campagnes, bereiken we het juiste publiek. Zo wordt o.a. de Facebookpagina maandelijks gevoed met nieuwe posts in twee verschillende talen. Dit om de klanten engaged te houden. Advertenties via SEA zorgen dan weer voor meer traffic naar de website.

De verschillende taalversies van de website werden telkens door een native-sprekende SEO-expert uitgewerkt. Zo garanderen we steeds correct vertaalde, kwalitatieve teksten.

Wat staat er nog op het menu?

In het traject naar digitalisering wil Van Engelandt B2B klanten de mogelijkheid bieden snel en gemakkelijk online producten te bestellen. Een challenge die we graag aangaan voor de klant.

Samen met hun ERP partner zorgen we ervoor dat het uitgebreide gamma gekoppeld kan worden aan een webshop die de stock automatisch inlaadt en bijhoudt. De nieuwe bestellingen komen binnen zoals zoete broodjes, euh vleesje bedoelen we!

Het resultaat

Over de creativiteit van de website is Van Engelandt zeer tevreden. Dankzij een duidelijke strategie in Social, SEA en SEO, die we nauwgezet opvolgen en rapporteren, is ook de performance een groot succes. WIN-WIN noemen ze dat.