Napapiri

Met een kleurrijke nieuwe branding en een interactieve website is Napapiri klaar om (ijs)bergen te verzetten in een traditionele en competitieve B2B markt.

Sinds 1993 staat Napapiri bekend als dé expert in het fabriceren van échte ijsbanen. Met meer dan 30 jaar ervaring leveren ze topkwaliteit en innovatie. Hun ijsbanen zijn een synoniem geworden voor duurzaamheid, veiligheid en plezier, of het nu voor professionele wedstrijden, recreatief schaatsen of evenementen is.

Als ijsbaanproducent biedt Napapiri zijn klanten natuurlijke ijsbanen, gemaakt van écht ijs. Een uitzondelijke troef op een markt waar velen teruggrijpen naar synthetische alternatieven die goedkoper zijn en minder onderhoud vereisen. Dankzij hun uitgebreide service en voordelige huur-, aankoop- en leasingsmogelijkheden kan je als klant genieten van het gevoel van natuurlijk ijs. Bovendien zijn ze met hun focus op groene energie nog eens uniek in hun duurzame aanpak.

DexVille Cases Napapiri 1

Tijd voor iets nieuws

Met een branding die weinig vernieuwend aanvoelde en een website met veel content maar weinig structuur, had onze klant Napapiri moeilijkheden met het bereiken van zijn doelpubliek. De unieke troeven waar Napapiri trots op kan zijn, kwamen niet tot zijn recht. Kortom, een merk boordenvol potentieel dat smeekte om nieuw leven en een frisse wind in de zeilen.

Een goede naam, tagline, logo en huisstijl vormen de fundering van je merkidentiteit. Onze designers bij DexVille zagen ontelbare mogelijkheden voor Napapiri en creëerden een hippe huisstijl en website vol interactie.

DexVille Cases Napapiri 2

Ice ice baby

Aan de hand van een fel en helder kleurenpalet gecombineerd met een contrasterende reeks blauwe pastels laten we het thema ‘ijs’ subtiel overal terugkomen. Het lettertype van de merknaam werd op vraag van de klant behouden. Hoe tillen wij een logo dan toch tot het volgende niveau? Met een opvallend brand mark natuurlijk.

Boordevol symboliek

Je brand mark is niet zomaar een tekeningetje. Het is een kenmerkend, grafisch element dat in combinatie met je tagline een duidelijk beeld van je merk schetst. Wie ben je, wat doe je, waar sta je voor en wat wil je bereiken, dat is wat een sterk logo aan jouw klanten vertelt.

Met een sierlijke, golfvormige visualisatie van een N leggen we de link naar de baan van een ijsschaatser en de weerspiegeling van het licht op een ijsvlakte. Deze nieuwe, hippe brand identity trokken we door tot in alle touchpoints met een speels brand mark als extra leuk design element.

Uniek met een grote U, maar ook flexibel en veelzijdig… Een brand mark biedt tal van leuke opportuniteiten om je online en offline marketing net dat tikje memorabeler te maken.

DexVille Cases Napapiri 7

Een website om door te schaatsen

Branding on point? Tijd om de website aan te pakken. Deze neemt namelijk een uiterst belangrijke positie in je marketingstrategie in. Een flyer, een advertentie, een radiospot of zelfs een zondags babbeltje met je buurvrouw, elke vorm van communicatie vormt uiteindelijk een informatievraag en die informatie moet eenvoudig terug te vinden zijn. Wij testen en bepalen steeds de meest optimale flow zodat jouw klanten moeiteloos de antwoorden vinden op hun vragen.

Uit deze analyse vloeit een zorgvuldig beredeneerde en samengestelde sitestructuur, met focus op hun uitgebreide aanbod en de belangrijkste USP’s: natuurlijke ijsbanen en duurzame productie. De homepagina toont op een luchtige manier een beknopt overzicht van de soorten ijsbanen, de financieringsmogelijkheden, de USP’s en Napapiri nieuws. Via de navigatie en de dropdown in de banner glijd je vlotjes naar de pagina en de informatie die je zoekt.

De nieuwe website biedt alle info die je nodig hebt. Overtuigd en wil je een échte ‘Napapiri’ op jouw event? Via de strategisch geplaatste contact- en offerte buttons is jouw aanvraag in een oogwenk verstuurd.

De puntjes op de i, van Napapiri

Een goede website bereikt het doelpubliek dat de klant voor ogen heeft. Die opdracht is minder eenvoudig dan ze klinkt. Voor Napapiri deden onze SEO experts een diepgaande analyse. De opbouw, interlinking, foto’s, titels en snelheid werden weloverwogen geoptimaliseerd.

De nieuwe website van Napapiri biedt je op een overzichtelijke manier alles wat je moet weten over Napapiri ijsbanen, prijzen, producten, diensten, garantie en nog veel meer. Én dat allemaal volgens de regels van de kunst!

Taalbarrières doorbreken

Een internationale onderneming als Napapiri moet zijn doelgroepen in verschillende landen efficiënt kunnen informeren. Een correcte meertalige website is hiervoor essentieel. Napapiri.com werd daarom in het Nederlands, Engels en Spaans uitgewerkt.

Met een meertalige website spreken we de doelgroepen in de landen waar Napapiri actief is, directer aan. Zo kan je als bedrijf een hechtere band met je klanten opbouwen.

DexVille Cases Napapiri 8

Het resultaat

Met een bright en bold nieuwe huisstijl en een leuke interactieve website schoten we meteen raak. Napapiri’s rebranding toont hoe een doordachte uitwerking van kleur en design een merk kunnen transformeren van een grijze muis naar een wezenlijke eyecatcher die impact uitstraalt.