Rovan Sports is al meer dan 20 jaar gespecialiseerd in het persoonlijk begeleiden van sporters. Ze verkopen sport- en dieetvoeding, geven sportadvies en maken voedingsschema’s op maat.
Na de overname van drie andere brands beschikte Rovan Sports over vier merken, elk met een eigen branding en identiteit. Ze contacteerde ons om hun gehele merkenportefeuille te versmelten tot één krachtig merk, dat sterk staat in een groeiende markt.
Waar zijn we en waar willen we heen
Tijdens een verkennende workshop met de klant namen we de vier merken grondig onder de loep. Vragen als ‘Wat zijn de verschillende imago’s?’, ‘Zijn er overeenkomsten?’ en ‘Hoe zien de klantenbestanden eruit?’ werden uitgebreid behandeld.
Vervolgens bekeken we de ambities van Rovan Sports als hoofdbedrijf. We definieerden vier doelgroepen met groeipotentieel en zagen dat het bedrijf op dat moment slechts twee van deze vier groepen aansprak.
Op zoek naar het gat in de markt
Een succesvolle merk herpositionering vereist een diepgaande analyse van de concurrentie. Tijdens onze marktanalyse merkten we op dat de sportvoedingsmarkt zich bijna uitsluitend richt op bodybuilders en doorgedreven fitnessfanaten. Het merendeel van de concurrenten koos dan ook voor een donkere, harde, mannelijke branding. Hoog tijd voor een fris, jong merk dat een breder publiek aanspreekt.
De merkbeleving van Muskle gaat verder dan (sport)shoppen alleen. Het merk wil inspireren en uitdagen om op een gezonde manier de beste versie van jezelf te worden.
Een flashy eend in de bijt
‘Muskle’ was geboren, een flashy, nieuwe merkidentiteit die zijn publiek wil inspireren en uitdagen met een gezonde passie voor sport. De naam is een abstracte versie van het woord spier in vele talen. Ook de gestileerde halter in het logo refereert duidelijk naar fitness, de core business van het merk. Met drie tijdloze basiskleuren valt de uitnodigende huisstijl van Muskle duidelijk op tussen de donkere branding van concurrenten.
Inspireren met beeld en taal
Kleurrijke beelden in natuurlijke omgevingen trekken de merkbeleving door. Gecombineerd met inspirerende quotes geven ze zowel het merk als de sporter via elk kanaal een extra boost.
De sprint naar succes
De kers op de taart? Een moderne website die alle elementen van de nieuwe huisstijl naadloos combineert. Inclusief dynamische animaties en motiverende copy die je zin doen krijgen in sporten.