Een fijne dag? Dat start met de beste nachtrust. En dat weet L’Attrape Rêves als de beste. Daarom bieden ze niet zomaar bedden, maar een slaapervaring op maat. Ze luisteren naar jouw wensen en (slaap)problemen en zoeken samen naar de beste oplossing voor jou.
L’Attrape Rêves vond in DexVille de juiste partner om de grote opening van hun winkel in Waterloo te promoten. De uitdaging was duidelijk: hun kwalitatieve producten zo adverteren dat hun expertise en exclusiviteit duidelijk worden. Het resultaat? Een exclusief creatief concept als uitgangsbord voor het snel groeiende merk.
Van brainstorm tot concept
Hoe kunnen we de dagelijkse toewijding waarmee L’Attrape Rêves hun klanten bediend reflecteren in een sterke campagne, die het juiste doelpubliek aantrekt? Met die vraag gingen we aan de slag.
Een snelle ochtendrush, de lawaaierige files, een drukke werkdag, dagdagelijkse taken… de keywords van het concept kregen vorm. L’Attrape Rêves staat exact daar waar mensen naar op zoek zijn: een goede nachtrust, die je een boost geeft voor de volgende dag. En dat is exact hoe wij het concept vertalen naar een concreet creatief idee.
No matter how your day was, we’ll take care of your nights.
Een idee visueel tot leven brengen
Het visuele verhaal van het concept ontvouwde zich in 2 delen. De drukte van de dag, weergegeven door ochtendhaast, stadsverkeer en de wervelwind van een drukke werkdag. De drukke dag die net zo snel kwam, komt abrupt tot een einde, wanneer je de rust van L’Attrape Rêves binnenstapt.
Een sereen natuurlijk landschap, met midden in de rust een kwalitatief bed van L’Attrape Rêves, omringt door niets anders dan een dromenvanger die waait in de wind, natuur en de geruststellende slogan: ‘No matter how your day was, we’ll take care of your nights.’
De kracht van creatieve synergie in combinatie met strategische uitvoering, vormden het toneel voor een succesvolle openingscampagne voor L’Attrape Rêves.
Implementatie van de campagne
Als main hero van de volledige campagne werd natuurlijk de campagnevideo ontwikkeld. Deze werd niet alleen ingezet op online kanalen zoals Instagram, Facebook, YouTube en Google, maar ook ingezet om de brand awareness van L’Attrape Rêves te vergroten. De digitale kanalen werden aangevuld met Digital Out of Home schermen, strategisch gepositioneerd rond de nieuwe winkel in Waterloo.
Om de video echt te laten uitblinken werd ook gekozen voor advertenties in de lokale Kinepolis vestiging. Niet enkel voor de filmvoorstellen, maar doorheen de volledige bioscoop werd de boodschap van L’Attrape Rêves getoond. De campagne stond ook in het Sabato-magazine, waar het printpubliek werd betrokken met een boeiende advertentie, terwijl de radiospot door de ether weerklonk.