Gerichte en weldoordachte landingpagina’s kunnen wonderen om leads binnen te krijgen. In zekere zin nemen ze een centrale plaats in in elke online campagne. Vaak worden deze gebruikt als sluitstuk van een Search of Social Campagne. Het zijn pagina’s waar een bezoeker op terecht komt na een klik op een advertentie. Als de bezoeker effectief converteert, vormt dit het startschot van een e-mail marketing campagne.
En wat is een landingspagina dan wel precies?
Als u werkt met een betalende campagne via Google Ads of Facebook, zijn uw campagnes vaak gebouwd rond één of enkele heel concrete doelstellingen. Hoewel het perfect mogelijk is om geïnteresseerden na een klik op een advertentie naar een pagina op uw website te leiden kunt u deze werkwijze nog een stap verder brengen. Op een specifieke landingspagina verlangt u van de bezoeker vaak één gerichte en concrete handeling. Dit kan het downloaden van een brochure zijn of het verzenden van een offerte-aanvraag. Wat er op dat moment belangrijk is in uw online strategie.
Landingspagina’s zijn de laatste jaren een heuse wetenschap op zich geworden. Bijgevolg vormen ze vandaag de dag ook meer en meer een essentieel onderdeel van online activation. Via A/B testing en gerichte analyse kunnen we verschillende versies van landingspagina’s naast elkaar laten lopen en na verloop van tijd aanduiden welke het beste presteert.
Hét instrument bij uitstek voor promoties en acties
Landingspagina’s zijn ideaal als u van uw bezoekers een snelle en eenvoudige handeling verwacht. Net om die reden werken ze goed samen met pay-per-click (PCC) campagnes. Dit type pagina wordt heel vaak ook op een bepaalde manier ontworpen om de gebruikservaring zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen.
Hier komt ook doordacht web development bij kijken en een verzorgde grafische vormgeving van de pagina. De experten van Dexville weten hoe ze al deze elementen naadloos op elkaar moeten laten aansluiten. Contacteer ons vrijblijvend voor verdere informatie.